torsdag 23. september 2010

Tiur efta`n

Skulle egentlig ikke ut siden det var så utrolig dårlig vær, men plutselig klarnet det litt opp!! Jeg ble fortsatt våt, men det må man tåle om man skal skyte fugl.
Jeg startet frisk opp lia som er alt for mange høydemeter for mine geitebein, før jeg er inne på ett lekkert område. Da jeg hadde kommet opp fester Hunt stand, jeg går mot og på 60m holdt hører jeg bakksing av noe stort. Plutselig kommer det enn flott tiur over grantrærne mot meg jeg har god tid på å skyte og feller den på første skuddet! Etter at denne karen på 4,42 kg lander kommer det en til på 15-20 meters hold, men jeg står bare å ser den fly forbi da jeg er så glad for den jeg har skutt! "noe jeg angrer litt på".
Etter en laaaaaang kaffi pause og noen stolte ord over telefonen skal jeg slå en sving før jeg går ned igjen. Vill jo gjerne gå litt oppi her, da geitebeina har blitt brukt opp hit! På veien er vi borti ett kull med orrfugel, men en stolt STORFUGEL jeger skyter ikke dette :-)
Plutselig tar Hunt stand igjen, jeg prøver å være klok og går forbi han for å kunne gå i mot bakke og presse fugl i fanget mitt. På 40m har jeg en fin åpning og prøver å si JAA. Men han står like godt. Jeg går da innpå 20-25 m ifra hunden, der har jeg en mulighet å det er ei glenne på snaue 5 m å skyte på! Jeg ROPER jaaa og jeg hører Hunt starte, å plutselig kommer det en ny tiur i denne glenna. Jeg fyrer på og fjør spruten står av en ungtiur på 3,11 kg!!
Stolt drikker jeg kaffe å nyter denne turen, før jeg gikk med tung sekk til bilen.........

1 kommentar:

spetsjegeren sa...

tiurdødaren slår til. Dette er bare å ta av seg hatten for. Gratulerer så mye lars.