søndag 30. oktober 2011

Pån igjen

Lørdag og eftas jaget nærmet seg. Da måtte jeg jo opp å se etter tiuren, parkerte bilen i krysset å skulle ta fatt på et bra område. Hadde først en tiur som kastet seg ut av en buske å reddet fjøra. Satte meg ned med en kaffi for seinere å gå etter denne, etter 200m fester bikkja spiker stand og blodet bruser. Da jeg er ved hunden hører jeg plutselig knekk av kvist og oppflukt. Trodde det var en ungtiur å sendte av gårde ei sørpe, men ingen fjør! Etter nøyere ettertanke kan dette ha vært ei røy så bra at JEG for en gangs skyld bomma :-) Da jeg stod å funderte over at jeg bommet, så dro den jævla tiuren opp 80 m unna. Men jeg satte i marsj for å finne flere noe jeg også gjorde, men disse var for lure dessverre!! Hadde en avanse etter tiur på 450m før den lettet, det gleder ett jegerhjerte. Avlutter med ett nydelig bilde ifra deilig tiurbiotop...

Ingen kommentarer: