lørdag 27. april 2013

Vårens vakreste eventyr


Da bar turen til skogs for å se om man ikke kunne få noen bra opplevelser og bra bilder. Jeg bestemte meg for å legge meg til på en plass jeg ikke hadde hørt om noe tiurleik men har observasjoner som sier meg at tiuren spiller her om våren. Det bar oppover skogen mens det enda var lyst, slik at man eventuelt kunne observere litt rundt plassen før mørket senka seg. Da man kom opp på høgda så flaksa det ut en tiur ca 100 m unna, så da ble forventingene enda større.
Ser du haran?? 


Natta var klar og fin, våkna opp ganske tidlig. Ble bare liggende inni soveposen å høre på naturens mange lyder. Var desverre ingen kjempe plass, så ingen tiur, men hørte den ca 150-200 m unna.Det buldra godt i skogen av orrfuglspill også. Da jeg hadde kommet meg ut av skogen igjen hadde man sett en hara, ræva på en elg, en orrhane, canadagås og ei røy som gikk i veien på tur ut. Så ta med dere soveposen å kom dere ut folkens, det er mye liv å rør i naturen nå på våren

Orrfugl i buska
Røy etter vegen 


Ingen kommentarer: