fredag 1. november 2013

Sørgelig dag på skogen

 Var ute en liten tur i ettermiddag. Hadde først stand på ei rugde som jeg klarte å bomme på. Litt seinere begynte vi foting på en tiur som til slutt presset for hunden i ei kløft der jeg prøvde avstands reis som eneste mulighet, tiuren lettet jo ikke der jeg ville ha den dessverre. Etter ei lita tid dro hunt på i ei skikkelig bue og rett i stand på en avstand han sjeldent har på skogen men noe var galt idag. Da jeg går mot hunden hører jeg plutselig ett skudd der oppe, så noen skøyt nok på dyret hunt stod for. Bestemte meg for å gå bort på en brink og lytte etter folk og fikk ett avvik på ruta mi med 60m. selvfølgelig der har nok de andre jegerne støkket en tiur som krysset over den ene glippe jeg skulle gå arghhh.

Det som gjør mest vondt er at Hunt har vært bra i skuldra ei stund nå, men i dag blusset det opp igjen. Da vi stoppet hjemme måtte jeg bære han ut av bilen og han piper når jeg klemmer på skuldra hans. Gjør meget vondt i sinnet og hjerte å se han slik. Han har spist og lagt seg foran peisen så nå skal han kose seg med god mat og kjærlighet der en stund! Bålvarmen gjør underverker for dyra å, etter litt hvile  går han iallfall på alle beina igjen så duoen er nok snart klar :)

PS: bare å invitere meg med som skyter og turkompis om noen vill :)

Ingen kommentarer: