torsdag 12. desember 2013

Fortsatt muligheter om man er ute


Reiste ut på morgenen idag, på vei inn lettet det en orrhane fra topp så dette så lyst ut med rifle på ryggen for første gang iår. Da vi begynte å gå innover var jeg dessverre så høyt at det var skare føre og snøen på trærne var borte. Men vi prøvde lykken og jeg fikk høre varsler og brusende orrhaner i bakgrunnen. Første stand fikk jeg løsnet på en hane men uten resultat.  Litt seinere spotter jeg en hane  som nesten sitter på topp, men denne sitter litt innpå så når strategi er lagt  letter det minst 10 stk der.  Vi setter da kurs for ett område det skal bo en tiur, og med snøen er det ikke til å misforstå han er her enda. Dette blir det stand avanse stand før den letter idet jeg stopper. Men spennende å se ferske spor vi jobber på! På veien ned blir det stand og ei høne letter på 10 m bak ei buske så får dessverre ikke skutt, men hunt tar stand på ei som ligger igjen som jeg feller og vender fornøyd nesen mot heimen. 

Når jeg først hadde klærne på hentet jeg rifle og prøvde å se etter rådyr. Dessverre var det bare masse spor og nærmere 10 ligge groper jeg fant. Men det er dyr der så får man heller prøve når tiden er bedre enn den var idag!

Ingen kommentarer: