mandag 5. november 2012

En støkkjegers drømme senario

Hadde planlagt en liten eftastur uten bikkja på fredag ettermiddag. Etter kort tid nærmet jeg meg ett område hvor det ofte ligger storfugl. Joda der lettet det ei røy som jeg klarte og holdt igjen på. Må prøve å spara brunfugl tenkte jeg. Rett etter letter det ei jerpe i samme kjerre som jeg bommer på. I det skuddet gikk letter det nok en storfugl som jeg ser konturen på inne i tetta. Tiur tenkte jeg. Jeg fulgte på med drillingen, i håp om en åpning i tetta. Beklagelig var ikke dette en tiur men nok ei røy. Dessverre klarte jeg ikke å holde igjen på denne.

Etter en times gange oppdager jeg ferske spor etter Gamle Erik i snøen. En støkkjegers drømme senario tenker jeg. Etter 20-30 m raser det ut en Tiur på ca 20 m skrått fra meg. bommer på begge skudda. Er det mulig!!!!!

4 kommentarer:

tiur-bom-bom sa...

Ydmyk?? Alle vet hvor skytekåt du er. He he he

Jeger sa...

Nå jeg veit ikke. det har falt tre røyer for den drillingen. Den ene av de tre har du felt....

tiur-bom-bom sa...

Bla bla :-) måtte jo teste drepen... Jeg kan si jeg er MEGET skytekåt, men sparar røya!!

tiur-bom-bom sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.