lørdag 3. november 2012

Hitra

 Reiste enn liten tur oppover for å få skutt de siste dyrene. Da vi kom opp var det snø og fullmåne, dessverre var det som å gå på kjeks. Noe som resulterte i at jeg satt første natta rolig med tre bukker brølende rundt meg, og fikk ikke kommet meg innpå nærmere enn de gikk. Dette var ca 300 m tenker jeg! Da første drevet var igang smalt det ifra nabo posten og jeg satt der å ventet på hva som ble skutt, før jeg viste det hadde jeg muligheten på å få skutt alle tre dyra vi skulle ha da jeg hadde en 8 tagger, kolle, kalv og spissbukk på posten. Men er jo artig da uansett og se dem. Etter å ha brukt denne dagen på ettersøk ble det skutt en femtagger og kalv på natta i måneskinsjakt. Dag nr to hadde vi utrolig mye dyr, var nesten som å sitte i ett hegn. Men hadde ingen mulighet på spissbukk selv om antallet dyr var meget høyt. Ny slag plan ble lagt og vi byttet spiss mot kalv og skøyt dette og kunne reise førnøyde hjem med minner som: flokker av hjort på inntil 3 m og veldig mange bukker i området!


Ingen kommentarer: