onsdag 19. september 2012

Dritt sesongen??

Etter å å få pint ihjel noen ryper i lierne, bar turen til hjemmelige skoger. Starter her i område som tiuren ofte er å treffe. Men hogst å lite fugl ble det helle, det positive med kun å se 1 tiur 2 orrfugel var at jeg fikk se at skyteformen på skogen er der. Ett skudd 1 fugl noe jeg ikke klarer på fjellet der jeg altid har slitt.

Dag 2
Skulle være med Øystein på skauen og møtte som alltid opp i god tid. På parkeringen prater jeg med noen kjenninger og pakker sekken. Da Øystein kommer å blir stressa klarer jeg faktisk å glemme hagla i min bil og ender da opp som sherpa for kaffi og fugelen i sekken. Vi er borti litt fugl å Øystein klarte på en av sjansene å felle ei høne.

Dag 3
Reiste ut på en liten impuls tur med ei Gordon setter tispe for å prøve denne da Hunt trenger litt hvile. Etter støkk på de få sjansene som bøy seg var dette litt kjedelig. Men det værste med turen var ett jævlig tordenvær med hagl som gjorde vondt!!

Håper på turer i NÆR fremtid med mer fugl!!

Ingen kommentarer: