fredag 21. september 2012

Sesongens Tur

  Far og jeg skulle prøve å få oss en liten tur på fjellet. Vi starter med stor optimisme pågangsmot i bakkene oppover mot fjellet. Litt oppe i høyden tar Hunt stand og vi avanserer med hund 50 m da han spikrer sender jeg far i best posisjon DESSVERRE. I det jeg er 15 m ifra hunden og bak ei lita gran letter det ett svæært grått flak av en tiur rett i fanget på far, men overraskelsen ødelegger reaksjonsevnen og han står å ser på fugelen som er tidenes sjanse. Jeg får løpt rundt grana og sendt ei byge etter herr.senior i litt frustrasjon etter noen dager med litt jakt fortvilelse.

Da vi endelig er til fjells begynner ting og skje med de som jakter for en pointer. Kort summert ble det skutt noen ryper og utrolig mange flotte sjanser.. Dette var bare en drømme dag!!





På vei ned hadde jeg spart to smertestillende piller cal.12 str 4 til tiuren. Tror du ikke at hunden tar stand på samme sted. Jeg glemmer de gamle og trege og kommer meg opp til hunden, der kryper den med brystet i myra å avanserer nedover. Pulsen er på max og jeg har nesten hagla i skuldra da jeg skjønner at nå må den snart lette foran hunden da det begynner å stuper utover, det hele resulterer i en orrhane letter inne i ett kjær på 15 m. Men uansett helt rå spenning! Det viste seg å være ett orrekull her og jeg vender slukøret derifra uten orrfugel og tom for patroner. . .

Ingen kommentarer: