tirsdag 25. september 2012

stang ut

 Da det hadde gått ett par dager siden tiuren hadde vært oppe, tenkte jeg tiden for ett lite besøk var på tide. Men igjen var jeg ikke først til stedet!! Tok derfor turen innover mot et sted jeg aldri har vært, å etter litt gange skjønte jeg at dette ikke var stedet. Det fantes ikke bær og magikeren hunt klarte ikke å få så mye som en markering. Satte meg ned å studerte kart og vurderte å gå opp på fjellet men hadde kun grov hagl i beltet. Jeg gikk da den lange veien mot bilen for å trekke lengre ned mot de dype skoger. Hunt klarte å trylle frem en fugl og beviser igjen hva som ligger i blodet, jeg kom opp foran og side av hunden. Da jeg gir kommando letter fugelen 8 m foran meg og feller denne selvfølgelig lett på 5 m.

25 september og vi sitter er ute på grenda ved frokost bordet da det ruller en 8 spirs okse og kalv forbi. Lykke til alle stubbe jegere!


PS: Hadde alle følgt jeger hjertet sitt å kjøpt pointer, å ikke tenkt på hvor pene de langhårete ubrukelige udyra er. Tror jeg faktisk jeg å hadde blitt stubberytter siden skog å vidder da hadde vært tomt!

Ingen kommentarer: